sâmbătă, 1 iunie 2013

Bucataria ca o joaca... Boeuf Bourguignon

O vineri ca oricare alta... cam fara vlaga si cu gandul doar la weekend. Asa a fost ziua de ieri. Pana cand C mi-a spus ca pregateste in weekend o reteta pusa recent pe blog de Adi Hadean, Beouf Bourguignon, o reteta cu nume aproape imposibil de pronuntat :) Cand am primit si link-ul si am citit toata poezia din spatele retetei, s-a declansat jihadul. Am stiut exact ce sa fac cu ea. Forward lui R :) Omul are nevoie din cand in cand de cate o provocare, iar aceasta era una pe masura. Am intuit perfect. Cand i-am zis ca am ajuns prin Carrefour, mi-a zis sa iau musai si un Bordeaux, ca el face Boef-ul. Cu drag si speranta ca se va ridica la nivelul asteptarilor. Nonsense! Nu exista provocare careia sa nu-i faca fata. Si totusi... fara o cratita potrivita cum sa ne descurcam?! Cum si C avea nevoie de una si cum Ikea era la o aruncatura de bat, in 10 minute... mission accomplished. Cu Bordeaux-ul si cratita in brate, nimic nu mai statea in calea fericirii noastre culinare :)

Dupa o tura prin piata, R s-a intors victorios si cu ingredientele minunatului preparat. Pregatirea lor a durat putin, dar in cele patru ore cat a stat mancarea in cuptor... ni s-au cam lungit urechile. N-am stat nemancati, nu va faceti griji :) Un aperitiv cu slaninuta afumata, rosii si telemea proaspata de oaie au pregatit perfect terenul. Ajutat si de o tuica tare buna, ca eu nu ma prea impac cu slaninuta :)

Dar ca sa nu mai taraganam lucrurile... reteta o gasiti aici, dupa cum spuneam, singura diferenta fiind faptul ca eu am calit putin inainte carnea, ciupercile si ceapa, si am pus rosii proaspete in loc de bulion. Trebuia sa iau ceva si din reteta Juliei Child :). Oricum, next time, daca reusesc sa ma inarmez cu suficienta rabdare si mai am si un pic de timp, am sa prestez si reteta ei, cap coada.



R l-a servit cu niste cartofi trasi la tigaie in putin unt si aromati cu usturoi verde, dar eu am preferat o felie de paine proaspata si un pahar de Bordeaux, evident :)

Bon appétit! :)

4 comentarii: