vineri, 29 martie 2013

Bucataria ca o joaca... Coq au vin

De mult imi doream sa incerc un coq au vin, asa ca atunci cand am primit un cocos de curte, am stiut exact ce se va intampla cu el, sau macar cu pulpele dansului:). La fel, imi doream sa incerc o reteta de-a Juliei Child, asa ca nu e de mirare ca ma gandeam serios sa prestez coq au vin-ul dupa reteta ei. Am cautat reteta, am gasit-o, am citit-o si am concluzionat... prea complicata :) Am gasit oricum o multime de variante, si cum imi place sa si improvizez, am luat cate putin din fiecare si am facut un coq au vin absolut delicios. Poate unii vor zice ca daca nu am respectat reteta originala nu mai este coq au vin, dar am pus si "coq", am pus si "vin". De unde mie imi rezulta... coq au vin :) 

Totul s-a intamplat intr-o duminica suficient de friguroasa si ploioasa cat sa ne tina in casa...


Ingrediente:
 - 2 pulpe de cocos (cu tot cu spate);
- 250 g bacon;
- 3 cepe rosii (nu am gasit arpagic);
- 2 morcovi;
- 300 g ciuperci champignon;
- 350 ml vin rosu sec;
- 2 frunze dafin;
- coniac (pentru flambat);
- cimbru;
- 1 lingurita amidon;
- sare si piper.

Intr-o tigaie mare se prajeste baconul (eu nu am mai adaugat grasime), dupa care se scoate intr-un vas. Se rumenesc si bucatile de pulpa, pana devin aurii, dupa care se flambeaza cu putin coniac. Se scot, dupa care se soteaza pe rand: morcovul (rondele), ciupercile (taiate in jumatate) si ceapa (taiata in sferturi). La final se adauga toate legumele, carnea si baconul in tigaie, se condimeanteaza cu sare si piper, se adauga vinul rosu, foile de dafin si cimbrul. Se fierbe la foc mic pana se inmoaie carnea. La final, se adauga amidonul desfacut in putina apa si se mai fierbe putin, cat sa se lege sosul.

Se serveste cu piure de cartofi si neaparat cu un pahar de vin rosu sec, alaturi. Sau doua :)

Pofta buna!

P.S. Am avut ceva temeri cu flambarea (it was my first time :)), dar mi-au ajutat foarte mult sfaturile Laurei Laurentiu. Apropo, grozav blogul ei :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu